Business Model Design and Innovationより


Scanning Your Business Model’s Environment
ビジネスモデルの環境の精査

Business models are designed and operated in a specific environment. Developing a good understanding of this environment helps you conceive better, more informed and likely more competitive business models.
ビジネスモデルは、ある特定の環境の中でデザインされ、機能することになる。この環境の理解をよりいっそう深めれば、より良好な、より詳細な情報に基づいた、より競争力のあるビジネスモデルを思いつける。

Scan your environment by mapping out four main areas. These are a) market forces, b) industry forces, c) driving trends, and c) macro-economic forces. Each can be divided into sub-areas that allow you to draw a picture of your business model's environment (see image below).
四つの主要な分野を見積もることで環境を精査しなさい。その四つとは、a)市場動向、b)産業動向、c)強力なトレンド、d)マクロ経済動向、である。それぞれはさらに下位の分野に分割でき、それによってビジネスモデル環境の図を描くことができるようになる(下のイメージを見よ)。

http://2.bp.blogspot.com/_NS021FqASSU/SmzGOaHaApI/AAAAAAAAAFc/e5CIbtG8r90/s1600-h/Business_Model_Environment.jpg

Continuously scanning your business model’s environment is important because the economic landscape is driven by growing complexity (e.g. networked business models), increasing uncertainty (e.g. technology innovations) and market disruptions (e.g. new disruptive value propositions). Understanding the changes happening in this environment help you more rapidly adapt your model to shifting external forces.
持続的にビジネスモデル環境をスキャンすることは重要である、なぜなら経済的展望は、複雑さの増大(すなわち、ネットワークされたビジネスモデル)、不確実性の増加(すなわち、技術革新)、そして市場破壊(すなわち、新しい破壊的な価値提案)によって、突き動かされているからだ。それらの変化がこの環境で起きているということが分かれば、ビジネスモデルを変化する外部動向により素早く適応させることができる。

You should apprehend this environment as a sort of design space. It is a context in which you conceive or adapt your business model by taking into account a number of design drivers (e.g. new customer needs, new technologies, etc.) and design constraints (e.g. regulatory trends, dominant competitors, etc.). This environment should in no way limit your creativity or define your business model upfront. However, it should influence your design choices and help you make more informed decisions.
 この環境をある種のデザイン空間として理解すべきである。それは、多数のデザインドライバー(すなわち、新しい顧客のニーズ、新しいテクノロジー等々)やデザイン制約(すなわち、規制動向、主要な競争相手、等々)を考慮に入れることでビジネスモデルを理解するあるいは改造するコンテクストである。この環境は決して創造性を制限したり、ビジネスモデルをあらかじめ決めてしまったりはしない。しかし、デザイン選択に影響を及ぼし、より詳細な情報に基づいた決定を可能にするはずである。