Saturday, April 04, 2009、Obstacles to Business Model Innovation

ビジネスモデルイノベーションの障害

At each of my workshops we usually discuss what the obstacles to business model innovation are in companies. I thought it could be interesting to open up this discussion to the Web through my blog. Please share your experience rather than just an opinion.
どのワークショップでも、たいていは会社の中のビジネスモデルの障害は何かを議論する。ブログでウェブにこの議論を公開することは面白いはずだと思っている。意見よりも経験を共有して下さい。

Some of the most frequent points mentioned were:
よく取り上げるポイントは

★current success - it prevents companies from asking themselves how their business model could be replaced
★現在の成功――ビジネスモデルをどうやって取り替えるかということを自問させなくしてしまう。

★risk avoidance - people are often unwilling to take risks on a personal level, but also as an organization. It is easier to stick with the status quo.
★危険回避――個人的にはリスクを冒すことをよく思わないことが多いが、組織としてもそうだ。現状に固着することの方が簡単だ。

★organizational structures - because they are not designed for new business models to emerge. They sustain the status quo.
★組織構造――新しいビジネスモデルを生み出すように設計されてないからだ。現状維持のためにある。

★lack of customer understanding - of course organizations understand their customers, but not good enough to design new business models that address their emerging needs.
★顧客理解の欠如――もちろん組織は顧客のことを知っている、が顧客のニーズの芽を捉える新しいビジネスモデルを設計するほどよく知っていない。

★required size of innovations - in big companies a potential new business model must immediately demonstrate an opporunity of millions of additional revenue.
★革新の望ましい規模――大組織では、新しいビジネスモデル候補は大金を生み出す機会を直ちに証明しなければならない。

These were just some few points to kick-off the discussion. Please share your EXPERIENCE!
これは、議論を始めるためのちょっとしたポイントに過ぎない。経験を共有してください。

You may also want to share your experience from a start-up perspective. What is preventing start-ups from more business model innovation (though many innovative BMs come from that universe...).
生まれたばかりの企業の観点からも経験を共有して欲しい。何が次々に生まれるはずのビジネスモデルイノベーションの邪魔をするのか(多くの革新的ビジネスモデルはその世界から生まれるのだが)